• Korfbalvereniging Eymerick Heeze

• Over KV Eymerick

KV Eymerick is een leuke, gezellige en sportieve vereniging en vierde in 2016 het 40-jarig bestaan.
    Onze thuisbasis is sportpark "De Weibossen" midden in het dorp. We hebben een ruim eigen speel- en trainingsveld en een prachtig clubhuis met kantine en kleedruimtes waar we tijdens het buitenseizoen gebruik van maken. Tijdens het zaalseizoen worden de trainingen en wedstrijden in de sporthal "de Pompenmaker" gehouden.

Om goed te kunnen korfballen moet er natuurlijk ook samen goed geoefend worden. Deze trainingen worden per team gegeven.

KV Eymerick neemt momenteel met 5 teams deel aan de competitie.

Vanaf 3 jaar kunnen kinderen bij KV Eymerick al lid worden van de Kangoeroe klup.
    Hier leren de kinderen spelenderwijs om met elkaar en met een bal om te gaan. De trainingen van de Kangoeroe klup zijn op zaterdagmorgen, tijdens het buitenseizoen op het sportpark en van november tot en met maart in de gymzaal aan de Spoorlaan.

Kinderen vanaf de leeftijd van 7 jaar kunnen in de zaal en op het veld aan de competitie deelnemen. Vanaf eind augustus tot en met oktober en van april tot juli worden de competitiewedstrijden op het veld gespeeld. De zaalcompetitie wordt gespeeld in de sporthal van november tot en met maart.

Iedere maandagavond wordt er getraind door het recreanten team.
    Het midweek team (recreanten) speelt dinsdag of woensdag wedstrijden in competitieverband.

• Meer dan korfbal alleen!

Het korfballen in competitieverband is natuurlijk het belangrijkste doel van onze vereniging. Maar naast de trainingen en wedstrijden is er ook veel ruimte voor activiteiten die bijdragen aan de sfeer/gezelligheid binnen de vereniging, zoals:

• kampweekend
    • Dartavond
    • Sinterkaas feest
    • Themafeesten (zoals carnaval en halloween)
    • kerstinstuif (een echt kerstdinner verzorgd door 6 koks)
    • Vrijwilligersdag
    • Trainingsweekend
    • Meedoen aan toernooien
    • Koningsdag (spelmiddag voor jeugd in Heeze)
    • Het traditionele achttallen-toernooi (deelname van korfballers en niet-korfballers)
  • Samenwerkingsverband

Korfbal vereniging Eymerick werkt ook samen met andere verenigingen:

• Ge wit 'toit noit nie: In de zomer bouwt de Brabantedag groep (ontstaan uit een aantal korfballers) op ons terrein.
    • Jeu des boules heeze: Deze club heeft twee banen op ons terrein.
    • Atrotos volleybal: In juni en juli vindt er het zomeravond volleybal tournooi plaats op ons korfbalveld.